donderdag 4 oktober 2018

TANDEN POETSEN

Vandaag mochten de kinderen hun tandenborstel, tandpasta en bekertje meebrengen omdat we onze tanden gingen poetsen in de klas.

O néééé… Jules heeft zich wéér verstopt!
We moeten weeral op zoek!  
En... net als gisteren gaan de kinderen weer eerst kijken op de vorige verstopplaatsen. 
Maar daar zit hij niet hoor!





Een kleine hint van de juf was nodig om onze kleine kapoen te vinden.
Daar zit hij : achter de vertelplaat achter de boom!


Ook Jules had zijn tandenborstel bij!


Eerst luisteren we naar het verhaal van Anna die haar tanden poetst.



Nadat de juf op deze reuze-tanden heeft voorgedaan hoe we goed moeten poetsen zonder een plekje over te slaan mogen we het om de beurt ook eens proberen.












Vooraleer we onze tanden gaan poetsen gaan we ze "vuil" maken en eten we een stukje peer.
(deze waren over van gisteren)





En dan gaan we onze tanden poetsen.


Dat is gemakkelijk : deze tandenborstels blijven rechtop staan met een zuignapje.




Eerst maken we onze tandenborstel een beetje nat en dan doen we er een klein beetje tandpasta op.
Niet te veel hoor!



We stoppen niet met poetsen tot de zandloper (3minuten) helemaal is doorgelopen.




Spoelen zonder het water in te slikken : niet gemakkelijk!


De eerste keer was het gelukt, maar de tweede keer … oeps... ingeslikt.





Het kommetje met het afvalwater wordt in de wasbak gegoten.


Julie had samen met haar omi (of was het mama?) de tekening van haar lichaamsomtrek versierd.
Trots toont ze dit aan haar klasgenootjes.



En ze wil er graag nog eens gaan op liggen.




Na de speeltijd gaan we een achtergrond voor onze tandenpoetskalender maken. 
Dit doen we met verf en speciale verfrollen.  Leuk!







Jeff durft er niet direct aan te beginnen.
Hij wacht even af...



Ah!  Hier gaat hij dan toch aan de slag!



Daarna gingen we nog fietsen in de zaal, speelden nog in de klas, ruimden alles netjes op en leerden nog een nieuw liedje :

"DIT ZIJN MIJN WANGETJES EN DAT IS MIJN KIN
DIT IS MIJN MONDJE MET TANDJES ER IN
DIT ZIJN MIJN OORTJES
MIJN OOGJES
MIJN HAAR
DAN NOG MIJN NEUSJE
EN DAN BEN IK KLAAR"

(liedje terug te vinden op YouTube)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten