woensdag 19 december 2018

KINETISCH ZAND EN METEN EN PASSEN

VOORAF :

Morgen vieren we de 3e verjaardag van Jeff die op 2 januari jarig is!
(We vieren hem nu al omdat Marcelle de tweede dag na de Kerstvakantie jarig is. De eerste dag komen er twee nieuwe kindjes.)
Vrijdag gaan we eerst naar het Kersttoneel (kinderen van K5) kijken en steken we samen het 4e kaarsje aan.  Na de speeltijd houden we in onze klas een eenvoudig Kerstfeestje.
Jullie hoeven géén speeltijdversnapering mee te geven want dan wordt het misschien wat veel.

Vandaag was Ferre het kindje van de dag.
We oefenden nog maar eens onze Nieuwjaarsbrief 
en luisterden naar het volledige Kerstverhaal 







Daarna werd onze Kerststal aangevuld met de nog ontbrekende beeldjes.


Ja... in onze klas is Jezus al geboren!
Kijk maar eens hoe schattig hij is.

LIEDJES :

(om beurten mogen de kinderen de triangel bespelen op "ting ting..".)
1) ER KLINKEN KLOKJES IN DE NACHT
TING TING TING TING TINGELING
TING TING TING TING
ZE VIEREN KERSTMIS HEEL FIJN EN ZACHT
TING TING TING TING TINGELING
TING TING TING TING



2) KLING KLOKJES KLINGELINGELING
KLING KLOKJES KLING (we maken een "bekje" met onze beide 
wijsvingers en duimen en houden twee denkbeeldige klokjes vast waarmee we "klingelen".)
KERSTMIS IS GEKOMEN
MET ZIJN GROENE BOMEN (kerstboom tekenen in de lucht met beide armen)
EN IN ALLE LANDEN (wijdse beweging)
GAAN DE KAARSJES BRANDEN (twee  wijsvingers op en neer bewegen)
KLING KLOKJES KLINGELINGELING
KLING KLOKJES KLING (klingelen met de denkbeeldige klokjes)



Van de Sint kregen we speelmaterialen die in alle kleuterklassen kunnen gebruikt worden.
Vandaag was het onze beurt om met het kinetisch zand te spelen.
Dat vonden alle kinderen héél leuk.
Het is dan ook heel spelciaal zand waarmee je heel stevige vormpjes en torens en afdrukken kan maken.  Alles blijft super goed zitten.









Daarna was het tijd voor de korte turnles, speeltijd, kiwi eten en toiletbezoek.
Vooraleer we opnieuw naar de zaal moesten voor de lange turnles
deden we nog een "meet- en pasoefening".
Welk cadeautje past in welk pakje?
Voor sommigen een "makkie".. voor anderen een moeilijke opdracht.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten