maandag 3 oktober 2016

THEMA : "Ik verzorg mijn lichaam!"
 
Deze week is dit ons klasthema. Vandaag ging het over onze handen. In de Godsdienstles dachten we na over wat we allemaal met onze handjes konden doen. We noemden de namen van de verschillende vingers en deden een leuk vingerliedje :
"Zo maak ik een vingerhuis, een vingerhuis :
Duimelot bij Duimelot
Likkepot bij Likkepot
Lange Jan bij Lange Jan
Ringeling bij ringeling
't Kleine ding bij 't kleine ding
 Nu heb ik een vingerhuis, een vingerhuis.

 En mijn vingerhuis staat hoog, en mijn vingerhuis staat laag
En mijn vingerhuis staat hier, en mijn vingerhuis staat daar
 (Allerlei mogelijkheden : scheef, ver, op de tafel, dicht, open, recht, krom, ...)
 
Maar ik tover, als ik zeg :
"A-ba-ca-da-bra" is het weg!
 
Daarna gebruikten we onze handjes om te schilderen met vingerverf.
 
MORGEN : tandjes poetsen!  De kinderen mogen hun tandenborstel, bekertje en tandpasta meebrengen. Wij gaan een tandenpoetskalender maken die mee naar huis mag genomen worden. Telkens de tandjes gepoetst zijn : appeltje kleuren. Als alle appeltjes gekleurd zijn mogen de kinderen hun kalender terug mee naar school brengen en ontvangen ze een medaille als beloning!


 








 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten